Napraforgók


 

Balatonfüredi szakkörön idén többségben vannak az alsósok, így igyekszem rájuk szabni a feladatokat.
Ilyen fantasztikus napraforgókat készítettek.

 Színes lapokon kezdtünk dolgozni, hogy egy kicsit kilépjünk a megszokottból és a színek keveredését is szemléltethessem. Vittem nekik a kertből pár szál napraforgót, hogy megfigyelhessük a virágzatot. Meséltem nekik a napraforgó virágszerkezetéről. 

Kértem, hogy nagy méretben dolgozzunk és ne féljenek ha lelógnak a papírról. Ezt segítette, hogy a belső magokkal teli tányérral kezdtük a munkát e köré kellett felrajzolni a sárga leveleket. Volt aki igyekezett a papírra beleszorítani, de mikor megmutattam, hogy bátran kifuthatunk a képből már minden gördülékenyen haladt tovább. A virágtányért fülpiszkáló segítségével alakítottuk ki imitálva a magokat. Köré sárgával festettük a sárga leveleket, zölddel a szárat. a háttér megfestéséhez világos kék festéket használtunk. Mielőtt megszáradt volna a festék kértem, hogy karcolgassanak bele vonalakat ezzel strukturáltuk a felületet még izgalmasabb összhatást hozva létre.






















 

Nincsenek megjegyzések: